Podgląd i edycja projektu lub etapu w aplikacji do zarządzania projektami 21pm.pl

Na co dzień pracuję z dwoma zespołami pracowników, jeden z nich pracuje ze mną w tym samym biurze a drugi to ludzie współpracujący zdalnie. Dzięki aplikacji do zarządzania projektami 21pm.pl, nie odczuwam specjalnych różnic w kwestii zarządzania tymi zespołami. Wystarczy jedynie aby wszyscy bez wyjątków zaczęli w praktyce wykorzystywać aplikację 21pm.pl. A ja muszę zamieszczać w niej wszystkie niezbędne informacje dotyczące realizowanych projektów. Dlatego dziś opiszę nieco dokładniej funkcje jakie dostępne są w aplikacji 21pm.pl dotyczące zarządzania (podgląd, edycja) projektem lub etapem projektu. 

Edycja opisu projektu – formularz edycji/dodawania projektu

Do niedawna opis projektu znajdował się w pierwszej zakładce pod nazwą projektu z całą listą pozostałych pół tj. daty rozpoczęcia i zakończenia projektu, informacjami rozliczeń itp.

Zmieniłem ten układ formularza, przenosząc opis projektu do nowej zakładki. Dzięki temu otrzymałem przejrzystszy układ pól związanych z konfiguracją projektu.  A opis projektu zyskał edytor wizualny oraz więcej swobody i przestrzeni na jego tworzenie.

Teraz gdy wklejamy opis projektu z dokumentów Worda, czy PDF lub po prostu z wiadomości e-mail, zachowuje on linki i formatowanie tekstu. Wszystkie istotne informacje, które ktoś wyróżnił w opisie będą widoczne po wprowadzeniu do opisu projektu w aplikacji 21pm.pl

Na trzecim zdjęciu chciałem zwrócić Twoją uwagę bardzo wygodną i szybką formą edycji lub tworzenia opisu w projekcie. Polega ona na tym, że po wybraniu dowolnego projektu lub etapu, poniżej w sekcji „Przegląd projektu/etapu”  w pierwszej zakładce „Opis” znajduje się obszar, który zmienia się w edytor gdy tylko ktoś w niego kliknie. Opuszczenie tego obszaru automatycznie zapisuje informacje w nim zamieszczone.

Notatki dotyczące projektu


Aby nie zaciemniać opisu projektu lub etapu powstało pole „notatki do projektu„. Sądzę, że przy każdym projekcie jest potrzebne coś na podobieństwo brudnopisu, w którym podczas spotkań można notować na szybko ustalenia, plan działań. Osobiście często wykorzystuję to pole do notowania informacji, które wynikają z rozmów telefonicznych z klientem lub pracownikami.

Przypuszczam, że zastosowań dla tego pola jest sporo i każdy znajdzie dla siebie to właściwe i najbardziej odpowiadające jego potrzebom.

Podobnie jak w przypadku opisu projektu, pole notatek można edytować w „szybkim edytorze” klikając w obszar tekstu. Patrz zdjęcie nr 2.

Dane dostępowe związane z projektem


Zapewne nie każdy projekt czy etap będzie wymagał przechowywania tego typu danych, jednak dla wielu może to być wygodna i przejrzysta forma ewidencji wszelkiego rodzaju  danych typu: linki, loginy, hasła, klucze, piny itp.

 

Comments are closed.